Spun „în mare” pentru că într-o oră de discuții am atins mai multe subiecte:
- Mircea – „viața și opera”, adică l-am rugat să ne spună cum s-a apucat de conținut online, cum i-a venit ideea și să ne dea puțin context
- Publicul lui Mircea – cui i se adresează cu poantele și gag-urile pe care le face
- Creație – l-am rugat să ne spună cum își creează video-urile, care e procesul
- Lifestyle, adică ce mănâncă și ce bea de e așa de șmecher. Mai serios spus, l-am rugat să ne împărtășească dacă are obiceiuri zilnice
- Sfaturi pentru noi, cei care vrem să comunicăm online
Am încercat să duc discuția în zona de comunicare.
M-a interesat, mai precis, să aflu cum putem să ne folosim de umor atunci când vorbim, interacționăm, ținem prezentări.
Hai să vedem principalele idei care au ieșit din discuția cu Mircea Bravo.
Împart temele de discuție pe căprării. 🙂
- „Dacă nu riști nu câștigi.”
Mircea a subliniat mult ideea de autenticitate. A spus de mai multe ori că e important să fii autentic și tu însuți atunci când vorbești, dar asta presupune un risc mare: riscul să fii penibil, cel puțin în primă fază.
Prin urmare, întrebarea lui Mircea a sunat cam așa:
Ești dispus să-ți asumi riscuri înainte să fii natural?
- Umorul înseamnă energie
De multe ori cei care te pun să glumești îți cer, practic, energia care lor le lipsește.
E un fel de ia-ți-o ție, dă-mi-o mie, cum zice el în interviu
- În spatele umorului e multă muncă, deși pentru mulți asta nu se vede
Am vorbit mult în interviu și despre cât și cum trebuie să lucrezi ca să generezi umor și să fii funny.
Mircea a recunoscut că trebuie să tragi tare ca să ai rezultate.
Algoritmul Youtube-ului este atât de corect făcut, încât dacă ești bun ești la suprafață. Cred în creșterea organică, treptată, pas cu pas. Nu ajut pe nimeni pentru că simt că își fură ei căciula cerând ajutor.
- Munca din spatele online-ului ar trebui să aibă un scop clar
Am atins în interviu și ideea de scop sau reason why, adică motivație. E greu să muncești de dragul de a munci, iar asta e valabil și în comedie.
- Clipurile noastre au un substrat social
La fel ca și comunicarea umorul educă, iar Mircea a accentuat ideea asta. A recunoscut că încearcă să dea un substrat social fiecărui clip.
Prin urmare, am vorbit despre autenticitate, muncă, energie și riscuri asumate, ingrediente care funcționează în umor, dar ne ajută și pe noi în prezentări publice sau comunicare, în general.
Avem nevoie de toate astea ca să transmitem mai multă încredere și simpatie.
Mai jos e interviul pe larg pe care îl poți urmări:
https://www.facebook.com/AndreiTiganasOficial/videos/863657720815993/
0 Comments