Zilele trecute am organizat un Facebook live cu Anca Rarău, om de marketing și expert în branding.
De ce un expert de branding pe o pagină care e strâns legată de voce, dicție și oratorie?
M-am gândit că sunt legături prea multe între felul în care noi vorbim și modul în care ne vorbesc ceilalți.
Iată de ce am provocat-o pe Anca la o discuție despre brandingul personal:- Ce înseamnă?
– Cum ni-l construim?
– La ce să fim atenți ca să nu dăm cu el de gard
Las mai jos câteva notițe pe care le-am luat în timpul discuției și le împart pe categorii:
Noțiunea de brand
Brandul înseamnă mai mult decât ceea ce se vede: un logo sau o siglă.
Brand înseamnă să fii diferit prin ceva și să ai o poveste autentică pentru că el e o rezultantă a percepțiilor, reacțiilor pe care le declanșezi.
Prim urmare, brandul are multe în comun cu ce spun ceilalți despre tine, atâta timp cât ceilalți sunt relevanți pentru tine.
Cum îți creezi un brand personal
Iată o serie de reguli care ne ajută să construim, cu bătaie lungă, un brand puternic:
– Comunică informații relevante
– Asigură-te că ceea ce spui e important și util
– Clarifică din start cui te adresezi
– Vorbește despre ceea ce știi
Ce nu este un brand personal
Brandul nu e doar make me famous (trad. fă-mă celebru), spune Anca
E mai mult decât un logo, o imagine
Pilonii pe care-ți așezi brandul personal
1. Relevanță – spune ceea ce e util
2. Diferențiere – deosebește-te prin ceea ce comunici
3. Likeability – transmite simpatie
4. Awareness – creează notorietate
Despre influenceri
Influenceri nu există doar în online
În trecut și șefii de trib erau infuenceri
Idei de reținut
- Nu contează cât de mare e publicul tău, ci cui te adesezi și cât de relevant e ceea ce spui
- Fii expert în ceea ce vorbești
- Spune lucruri care te definesc
- Lumea se va uita la ce ai făcut ca să te poată defini.
- Postează în rețelele sociale teme pe care le cunoști și adaptează tonul vocii la publicul tău
- Notorietatea e ușor de obținut, dar ea nu e suficientă ca să ai un brand personal
- Brandul personal înseamnă și autenticitate și reguli, însă regulile ți le definești tu. Esențial e să nu te abați de la ele
- E important ca ceea ce comunici, transmiți să fie aliniat cu valorile tale.
- E infim procentul celor care nu muncesc și stau bine cu brandul
Poți urmări mai jos întreaga discuție pe care am avut-o cu Anca Rarău
Anca Rarău: Cum să avem grijă de brandul personal ?
Gepostet von Andrei Țigănaș am Dienstag, 5. Mai 2020
0 Comments